E.C. Kelly blogja

E.C. Kelly blogja

2017. február 11., szombat

Hősök és Ártatlanok Temetője – Trivia

Kedves Olvasóim!

További kedvcsinálónak készítettem a legújabb regényemhez egy kis triviát, melyet alább olvashattok J

  •  A regény megírása közel 1 évet vett igénybe.
  •  Az első 40 oldal már a Róma árnyékában című regényem megírása előtt elkészült.
  •  Ezt a regényt kifejezetten a fióknak akartam írni, kísérletező jelleggel, mivel az „5 novella 1 regényben” – elv merőben eltérő az eddigi könyveimhez képest.
  • A regény alapötletét a Sopronbánfalvi Hősi Temető szolgáltatta, ahol az I. és a II. világháború alatt elesett, magyar katonák, valamint különböző, egyéb nemzetiségű hadifoglyok is nyugszanak. 
  • Az I. világháborús 5 katonatörténet helyett eredetileg 10 volt betervezve, azonban ahogy haladtam a megírásukkal, rájöttem, hogy túlságosan sok és tömény lenne az olvasó számára. Ettől függetlenül a szívem szakadt meg néhányukért, így kettőt megmentettem és beolvasztottam Clarence és Siegfried sztorijába. Patrick O’Really és a húsvéti felkelés eredetileg külön részt kapott volna a regényben, illetve Siegfried nagyapja, Moritz Schiffer is külön szerepelt volna Rudolf főherceg inasaként. Csak érdekességként felsorolom a soha napvilágot nem látott szereplőket és az elképzelt történetüket röviden:


o   Moritz Schiffer, osztrák inas, aki ott volt gazdája, Rudolf főherceg öngyilkossága idején a Mayerling-i vadászkastélyban; végül minimális módon, de beolvasztottam Siegfried történetébe.
o   Patrick O’Really, ír szabadságharcos, akit teljes egészében beolvasztottam Clarence történetébe.
o   Juan Federico Fernández de Pérez, spanyol újságíró, aki a polgárháború idején, a tisztogatások alatt tevékenykedett, de ellenségei elkapták és 1936. március 11-én töltőtollat döftek a nyaki ütőerébe, majd elvérzett. Sok vonását átültettem Ruslan személyiségébe, mint például a morgós rosszkedvet és a szivar szeretetét.
o   Halim Kahve, török gyalogos, aki Zekki pasa seregében szolgált, egészen 1912. november 19-ig, amikor is Bitolában egy tüdőlövés végzett vele.

o   Milan Petrović, szerb forradalmár diák, aki részt vett az I. világháborút kirobbantó merényletben (Ferenc Ferdinánd és felesége meggyilkolása), segédkezet nyújtva a lövéseket leadó Gavrilo Principnek. A merénylet után elfogták és bebörtönözték, ahol is 1918. január 2-án, Szarajevóban megmérgezték. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése